måndag 14 juli 2008

ordinary monday

tomt i huvudet idag. fick ytterligare ett litet sammanbrott förut, börjar bli rädd att jag kommer bli som hösten/vintern 2005. men jag tänker inte låta mej hamna i den sitsen igen. jag har faktiskt inget brustet hjärta än. saknar den lilla trygghet & de vänner jag har i hemstaden, går mej själv på nerverna när jag inte gör något om dagarna. och det får jag panik på, jag gör ingenting, men har heller inte ork, lust eller energi till att ta mej till att göra något. jag sippar på mitt kaffe, slösurfar, söker lite jobb, gråter en skvätt, tittar på kort, funderar över livet, röker en cigg på balkongen & räknar bilar, duschar alldeles för länge - ja ni vet, såna saker som man oftast hinner med när man arbetar 40 timmar i veckan också. tänk då på att jag gör detta från det att jag slår upp ögonen tills jag ska somna på natten (vilket oftast slutar med att jag ligger och räknar minutrarna.. 02.54, 02.55, 02.56).

ska till ett café imorn. och söka jobb alltså. hon ville försäkra sej om att jag kommer stanna ett tag, eftersom det ingår kaffekurser & sen ska man baka & lite sånt. vad tror ni om fifflan jansson med röda kinder pyntade av lite mjöl? jag kan då inte se det framför mej, men tänk så mycket gott kaffe man kan dricka om dagarna. yum. är lite rädd för att ge en tid för hur länge jag tänker vara här, för jag vet verkligen inte. och detta är ju bara ett, för mej just nu, tillfälligt jobb. hittar jag något som ger bättre betalt så tar jag självfallet det jobbet. tankarna virvlar iväg även fast jag verkligen inte vill att dom ska göra det. lev i nuet, andas, ta det som det kommer. men jag kan inte!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppa Fia,ta chansen, o du,jag tror du kommer passa utmärkt med röda kinder med mjöl på!
Jag är redan sugen på att komma o hälsa på,skaffa lite vänner o upptäck oslo lite så kommer jag.Puss lövet!