tisdag 15 juli 2008

hello mr neighbour?

det är lyhört här i lägenheten. och jag har väggen emot grannarna. jag hoppar högt varje gång jag hör grannen lägga av en rosslande host. kvällen till ära har jag hängt ute i soffan med två trondare (tror dom kallade sej så). dom försökte prata skånska, haha. ja, det lät väl ungefär lika bra som när jag försöker prata norska så jag borde inte säga något.

talade med den lilla mannen förut & all ilska förbyttes ganska snart till att vi återigen är sams. eftersom vi uppenbarligen varit osams utan min vetskap? jag blir bara så trött på att agera hjärna åt två personer när jag har nog mycket i mitt eget för tillfället. allting löser sej, på något sätt, det gör det alltid (älskar min göteborgs-mentalitet).

pratade med alla mina små vänner idag. önskar jag kunde få vara på madeira med dom, bara för en vecka.. ta med maria & tilda så vi kan alla vara samlade där & återigen göra dessa galenskaper som jag aldrig annars gör. madeira em meu cora
ção. sempre! men en dag kommer jag tillbaka, med pompa & ståt.


Inga kommentarer: