fredag 18 juli 2008

nära-döden

inatt när jag ringde madeleiene så gick jag ut på pappas verande & rökte. klockan blev 12 & den förinställda lampan slocknade så abrupt att jag hoppade till. några minuter efter det ser jag hur något lyser med en ficklampa mot mitt håll, för att sedan släcka den & återigen efter en liten stund börja lysa mot mej igen. jag smög in, låste dörren efter mej & släckte ner i hela huset eftersom hela långsidan består av fönster i markhöjd, & skulle nån stå där när jag har ljusen tända skulle jag aldrig se det. sagt & gjort, jag smög in i sovrummet & slappnade av en stund tills jag hör hur någon går ute i gruset. livrädd - gråtfrdig & med hjärtklappning skickade jag ett sms till maria som jobbade sent. fem-tio minuter senare ringer hon & berättar att hon är på väg ut till skärgården för att skrämma bort vad som var där & ta med mej hem. sagt & gjort - hon räddade mitt liv. hade hon inte kommit hade jag dött av hjärtattack eller blivit överfallen av någonting. tack lifesaver!

Inga kommentarer: