fredag 11 juli 2008

ännu en arbetslös dag

ännu en dag i norge, och ännu en dag med soffhäng. inget jobb än så långt ögat kan nå. tydligen ska det vara så att man ska gå omkring och sprida sitt cv runtomkring, men jag avskyr att sälja mej själv såvida det inte är på nån intervju. "hej, jag är jääättebra och det är klart ni ska anställa mej". brorsan tvingade mej till att fråga på ett uteställe igår, och jag var välkommen dit idag efter klockan 4, men jobba med massa onyktra människor är inte min grej. eller åtminstone tror jag inte det är min grej.

satt i slottsparken igår och avnjöt lite vin & svindyr öl (6pack carlsberg för 189:-, uppenbarligen ska man köpa tuborg eller ringnes but how should i know?). gick vidare till nåt ställe efter att jag letat efter en naturtoalett ett tag, sedan vidare till ett annat och sen till ett tredje för att träffa en gammal familjevän. sen hemåt, det var nog behövligt efter den skitdagen jag hade igår och nu ska jag försöka mej på med nya tag. skam den som ger sej heter det väl.

Inga kommentarer: