onsdag 23 juli 2008

follow your heart

när tåget stannade till i karlstad idag, hoppade jag ur & köpte mej en blaska. vad jag trodde var cosmopolitan var glamour och medans jag bläddrade i den & lyssnade på ett evigt skrik från ett barn hittade jag en liten kärlekshistoria om en kvinna som tog steget & vågade hitta kärleken. vad andra kan se som ett problem men som inte detta paret gjorde var att hon var tvungen att flytta tvärs över atlanten för att vara med sin mr right. hennes visdomsord lyder:

"följ ditt hjärta. du kan ju alltid åka hem och hälsa på. hade jag fegat ur och inte åkt hade jag ångrat det resten av mitt liv. det kan gälla om man träffar mr eller mrs right eller får ett jobberbjudande eller vad som helst. livet är för kort och det är carpe diem som gäller."

det kändes som ett bra svar på alla de tusentals frågor jag ställt mej från den dagen jag landade på arlanda. man måste våga chansa, och det finns ingenting som säger att det inte finns möjlighet att bygga upp ett nytt liv om det inte skulle funka. och eftersom jag är bättre på att lyssna på hjärtat än hjärnan så finns det egentligen ingenting som skulle stoppa mej. förutom pengabrist möjligtvis.

Inga kommentarer: