söndag 31 oktober 2010

bra, bättre, bäst.

nöjd. jag är sjukt jäkla nöjd över de beslut jag tagit de senaste åren. stod framför spegeln och log nöjt åt mej själv nyss. klappade mej själv på axeln och berömde mej för mina vuxna beslut. har insett att det snart bara är två månader kvar innan jag blir 25. förstår inte riktigt var åren tagit vägen.. nyss var jag 21 och bodde på madeira. nu har alla mina gamla vänner från hemstaden barn eller är gravida. jag lever ett annat liv än dom, minst sagt, och jag prioriterar definitivt annorlunda. glad är jag för deras skull, men ännu mer glad för min egen. jag gör rätt nu och det är fint att äntligen förstå det. jag har planer, mål och är bestämd att dessa ska genomföras och utföras på bästa sätt inom en snar framtid. vad detta är finns ingen anledning att prata högt om, åtminstone inte än. vissa mål ligger på mer personliga plan medan andra är mål är mer utav milstenar.

så här sitter jag. den 31/10-10 och är nöjd över mitt liv trots 1400kr på kontot och 20 dagar kvar till löning. yay!

1 kommentar:

Isabelle sa...

Skojar du???? 25!?!?!? Det måste ju betyda att jag me blir äldre =/
Du huni, spara pengar till tidig vår 2012! Berättar mer när det är dags men behöver din adress ganska så snart ;-)