tisdag 26 oktober 2010

want to..

idag är det ytterligare en ledig dag, och jag är mer rastlös än någonsin. vanligtvis hade jag njutit fulla drag, tagit ett varv på stan och shoppat mej hutlöst glad. istället sitter jag i soffan och försöker plugga spanska, men det är något annat som stjäl min uppmärksamhet. vad jag borde göra är att släppa det, men enklare sagt än gjort - som alltid. dessutom är mitt röksug värre än någonsin, har nu gått nio dagar utan en enda cigarett och det skrämmer mej när jag inser att jag faktiskt är såpass nikotinberoende. det är inte bara en "vana". det bästa hade varit om det låg en liten, ensam, vidrig cigg i min närhet - att köpa ett paket går inte, för då kommer jag röka tills det är slut. på gott och ont finns ju faktiskt de små paketen kvar här i norge, men dom kostar förvisso lika mycket som ett stort paket i sverige. oavsett så ska jag inte ha något med nikotin att göra, det påskyndar inte läkningen direkt. så jag får nog fortsätta att bekämpa suget.

tror jag ditchar spanskan nu, tar mej en varm dusch för att sedan gå ut och shoppa vinterskor - för vinterskor måste man ha. (plus lite fönstershopping inför min nätshopping).

1 kommentar:

madeleine sa...

klart det inte ar en vana. alkoholister ar ju inte dar dom ar for att dom ar "vana" vid att dricka alkohol, utan just for att dom ar beroende av det. precis som smokers ar beroende av nikotin.

keep up the good work, goding!

xxo