söndag 10 oktober 2010

relaxation

efter mycket snack och många månader så tog jag mej ut till nittedal och helle i fredags där vi drack vin och käkade sushi och samtidigt pratade i kapp de senaste fyra månaderna. vi kastade in handduken vid halv två och dagen efter vaknade jag upp med en pirrande magkänsla. jag var nervös. detta var dagen jag skulle sätta mej upp på en häst efter tio års "paus". vi åkte ut till stallet och jag började med att bekanta mej lite med helles fina carisma, en lippizaner, lagom stor - ca 160 i mankhöjd. det som är så fantastiskt är ju att man kommer in i det så fort, men sen var det att hoppa upp.. otroligt nog så gick allting hur bra som helst, vi tog en tur ut i skogen - jag på carisma och helle på en liten galopp-ponny. efter långa tyglar och skritt till rent sken och sprutande grus så vände vi tillbaka hemåt.

det är som dom säger, när man väl lärt sej rida så sitter det i. även om tårna pekade neråt vid några tillfällen och händerna var lite väl högt upp vid vissa tillfällen så sitter det i! måste ju dock erkänna att sitbenen och insidan låren är ganska ömma idag. men det var det värt!

nu blir det en promenad & fika i sognsvann, ett litet stycke nedanför holmenkollen med några vänner. diggar nyktra helger alltså!

Inga kommentarer: