tisdag 19 oktober 2010

vackert.

känns som min dator ska ta eld vilken sekund som helst, den är brännhet och fläkten jobbar hårdare än någonsin. att den inte tål tre timmars google translatande, openoffice och diverse spanskasidor uppe är helt otroligt dåligt. men, vem har råd att köpa en dator när man spenderar pengar på annat. nu är det bara två dagar kvar till dagen med stort d.

det finns en hel del uteliggare i oslo och jag kan inte låta bli att fundera på var dom egentligen sover om natten och vad dom fördriver dagarna med och om dom faktiskt får mat varje dag. ändå ger jag inga pengar, kan dock bero på att jag aldrig har kontanter på mej - eller så är de bara en lam ursäkt. det skar i mitt hjärta för någon vecka sedan, när jag kom från tbanan och ser att en av uteliggarna har skrivit på en lapp "gitaren min er stjålet" och han spelar för oss varje morgon när vi stressat springer förbi. jag kunde inte sluta tänka på det och ventilerade vitt och brett om detta till de första kollegorna jag mötte. tror ni jag blev varm i hela kroppen när jag ett par dagar senare ser att han återigen har en gitarr i sin famn? tänk om det var en fantastisk människa som gav bort sin gitarr till denna mannen? det är vackert! så nu står han där igen varje morgon, och spelar för oss medan vi stressat springer förbi..

1 kommentar:

madeleine sa...

lycka till pa dagen med stort D :) ser fram emot att fa se resultatet!:P