tisdag 5 oktober 2010

pt-timme

släpade mej till gymmet idag, var hur osugen som helst på att träffa en käck tränare som skulle visa mej hur jag ska träna (och förmodligen visa hur otränad jag är). det började inte bra, jag försökte förklara mitt mål med träningen och allt blev bara en massa av osammanhängande skit, så han satt mest och log åt mej hela tiden. efter en stund frågar han "er du klar?!" på ett sånt där käckt sätt, och då var jag självklart tvungen att slänga till ett "javisst!"-käckt svar.

tio minuter senare stod jag och gjorde knäböjningar, mot en vägg, med en pilatesboll mellan mej och väggen. han står och räknar. jag känner hur jag blir varmare och varmare. han säger "litt mer kan du" och jag skrattar ett av mina "jagkännerdejintemenjagskaförsökavaratrevlig" skratt. ungefär sådär fortsatte det i fyrtio minuter. och efter utfall, situps med och utan bollar, ryggträning så var låren stumma, svetten sprutade och ansiktet hade fått den fina röda nyansen och vad frågar han? "sliten nå eller? hva sier du om å sette opp neste time allerede nå?" HAHA, tänkte jag. och kunde såklart inte säga nej.

så nu har jag ytterligare en pt-timme bokad. hur gick det här till?

1 kommentar:

Matilda sa...

Du är GRYM!!