måndag 1 november 2010

semesterpengar.

woho! jag är klar med min spanskläxa och det är bara måndag! börjar dock tappa stinget, känner att det är tungt nu.. trots språkhuvud så blir det aldrig bra när man har för höga krav på sej själv som man inte kan nå. det blir en del svordomar när jag inte förstår alla 78 olika grammatiska termer..

imorgon ska jag gå ner till hr-chefen och prata om semesterpengar. jag har inte helt fattat hur det funkar i norge.. såvitt jag förstått det får man alltid ut semesterpengarna i maj, om man nu inte ber om att få det en annan månad. och semesterpengarna är 12% av det man tjänade året innan dessutom är dom skattefria. eftersom jag jobbade hela året i norge så borde detta ge utdelning, för jag vill verkligen ta 3-4 veckor i februari-mars igen. jag tror jag måste för att kunna överleva! mörker, kyla och no boyfriend är hemskt. kylan och mörkret kommer jag inte ifrån och pojkvän vill jag ju inte ha. så då är enda utvägen att resa bort!

Inga kommentarer: