torsdag 11 november 2010

kyla & mörker.

jag hade glömt bort att jag tyckte än mindre om november än oktober. när jag väl hade försonats med faktumet att det var höst och jag faktiskt började tycka om det, ja då började det snöa! what to do... har man valt att bo i den här världsdelen har man ingen anledning till att klaga. vi drabbas åtminstone inte av kolera, orkaner eller tsunamier och vi har dessutom tak över huvudet. vid närmre eftertanke så är vi ganska bortskämda med all bekvämlighet.. det är just sånt jag glömmer bort efter några månader här, men efter en eller två månader på resande fot så lär man sej att inte ta allt för givet och uppskatta det man har.

nej, jag har inte helt tillfreds med min tillvaro, det både syns och hörs. jag skulle kunna säga labil utan att det är en överdrift. så nu måste jag ha något att se fram emot, vilket verkar bli två-tre veckor semester i februari/mars. nu kommer dock det största i-landsproblemet idag. ska jag resa österut eller västerut? jag vill ta dykcertifikat och det kan man ta åt båda håll. spanskan, den sydamerikanska kulturen och musiken får jag västerut. wok, otroliga stränder och korta thailändare åt andra hållet. jag är minst sagt kluven. vet heller inte om jag är så sugen på att åka iväg själv, men det finns bara en person som jag vill åka med och jag tror inte a
tt denna människa har tid för detta. nåja. det löser sej väl i guess.

ska lägg
a mej tillrätta och fortsätta läsa "en kortfattad historik över nästan allting", en väldigt nice bok. man får inte vara trött när man läser den inte.

Inga kommentarer: