måndag 15 november 2010

madeira finest.

det är alltid svårt att skriva ett cv, motivationsbrev/personligt brev när man ska söka en tjänst. men att sedan skriva det på sitt andra språk, det är faktiskt ännu svårare. (no shit). hur ska jag kunna skryta om mej själv på engelska när jag knappt kan skryta om mej själv på svenska? jag har ju en ganska snar deadline också, sista dagen man kan söka denna tjänsten är på onsdag. det är bra att vara ute i tid säger dom som vet. vad nu detta är? jo, det är ett utbytesår. jag sticker till något land och går bredvid en ledare där i sex månader, kommer hem och evaluerar detta för att sedan åka vidare till land nummer två och gå bredvid en ledare där. hade varit fantastiskt kul, men jag har inga större hopp om att få det. men oj vad det kryper i kroppen på mej!

efter sex arbetsdagar på rad så tyckte jag i lördagskväll det var en bra idé att öppna vinflarran mamma hade med sej sist. den satt fint, så fint att det slutade med en utgång och jisses så kul jag hade. kanske berodde detta på att jag inte varit ute på länge, eller så berodde det på stället vi var på. blandat folk, blandad musik och massa dans. kvällen avslutades på mitt golv & bk med min kära kombo. att gårdagen inte var någon höjdare var nästan värt det.

nu har jag bara två och en halv arbetsdag kvar tills jag sätter mej på tåget mot mamma, och sen tåget mot pappa, och sen bussen mot mina fina madeirisar! vi har inte setts allihopa sedan jag flyttade från madeira tror jag, och det var januari 2008. sinnes. men det ska bli underbart att träffa mina fina hestar igen!

Inga kommentarer: