onsdag 2 januari 2013

Gott nytt!

Hej 2013. 

Välkommen ska du vara. 
Jag tänker inte avge några löften jag inte kan hålla i år. 
Därför har jag bara avgett ett löfte till mig själv. Och det är att genomföra det jag påbörjat. 
Vad det än må vara. Skam den som ger sig. 

Någon årskrönika för 2012 behövs inte. Eller jo, kanske en kort summering. 
Jag har jobbat häcken av mig, pluggat tills ögonen blött, varit på bröllop, träffat karlar som inte var värda att träffa, varit på charterresa två gånger (?) och till råga på det åkte jag till samma ställe båda gångerna, varit på sjukt bra konserter, snubblat och fallit, spenderat tid med vänner i Skandinaviens huvudstäder, förlorat en kär familjemedlem, funderat på att flytta, har flyttat, insett vad för slags karl jag faktiskt borde träffa, börjat träna, slutat träna, börjat träna igen och druckit många glas vin. 

Efter en häftig nyårskväll med många enheter har jag nu bestämt mig för att ta en vit månad. Ja, återigen var det löften man inte kan hålla som man inte borde nämna högt för någon. Kanske det blir några vinglas på nyårsfesten med jobbet, eller så håller jag mig nykter och får med mig allt som händer. 

Oavsett. GOTT NYTT ÅR! 


Inga kommentarer: