söndag 6 januari 2013

Familjemys

Årets första vecka började bra (med undantag för nyårsdagen då). Det må vara ett evigt skrivande om träningen, men det är den som får mig att funka i dagsläget så här kommer en rapport. Att träna dagen efter du haft en monsterbakfylla rekommenderas verkligen inte! Jag provade på det, och jag hade inget annat val än att fortsätta tills timmen var över. Hade jag tränat själv så hade jag nog gett upp efter 10 minuter men när man har en person hängandes över sig som pushar och peppar kunde jag inte annat än att ge det jag kunde. Kom vimmelkantig därifrån och gick med svaga ben mot jobbet. Efter det har det bara fortsatt.. Spinning, löpning och ett nytt PT-pass. Skönt att vara igång på riktigt!

I fredags fick vi (jag & bror) besök av mamma och hennes sambo, så det vankades tacos och julklappsutdelning på fredagskvällen. Självklart avslutades den med På Spåret. Jag kunde i vanlig ordning i svara på en enda fråga, men blev desto mer imponerad av de som sitter i burarna. Hur blir man så allmänbildad som de är?! Jag hade gått upp halv sex så jag kastade in handduken runt 11-snåret och åkte hem. På lördagen kom alla hit och jag blev firad i förskott. Fick presenter, god mat och så spelade vi spel till sena kvällen. Idag hade vi en lång frukost tillsammans och så tog vi en promenad i det fantastiska januarivädret. En perfekt helg, och en perfekt start på det nya året. Önskar jag kunde ha fler sådana här helger med familjen! 

Vigelandsparken

Svägerskan och mamsen  

Nu ska det laddas inför en ny vecka, med en kommande födelsedag och en åldersnoja som inte kan beskrivas i ord. Har bokat mig en massage på självaste födelsedagen och hoppas på att den kan hjälpa min onda, gamla rygg. Sen får jag väl ta mig en runda på löpbandet och göra lite squats istället för att äta tårta och dricka alkohol. Sköj. 



Inga kommentarer: