fredag 11 januari 2013

Fredagstrött

När jag vaknar av klockan 05.20 så är jag inte i det bästa humöret. Jag blir definitivt inte på bättre humör om jag somnar om och vaknar lite senare så jag måste stressa. Det hände såklart idag, vaknade en halvtimme senare och visste att det var kört att hinna med spårvagnen för att så sedan hinna med bussen. Så jag kastade på mig kläderna, tog en av de raskaste promenaderna någonsin upp till tunnelbanestationen och kom faktiskt med den bussen jag tänkt mig. Spinningpasset hade inte varit så jobbigt om det inte vore för att mina lår är trötta lår nuförtiden, men vilken underbar känsla det är när man är klar med träningen för dagen halv 8 på morgonen!..
..Däremot så blir jag som en levande zombie på dagen och definitivt under kvällen. Har spenderat fredagskvällen under en filt i soffan, med sushi och SVT1. Hur motiverad jag än är för att nå mitt mål så segrade den gamla livsstilen idag och jag plockade ur godiset ut kylskåpet. Femton minuter senare pustade och frustade jag i soffan, sockerchock för kroppen och jag har inte mått så dåligt på länge. Nu har jag gjort en deal med min kära granne att hon ska hämta godiset imorgon, för inte kan man kasta det. Pammis, nu gör du ytterligare en kristinehamnare lycklig med godislagrets sötsaker! :)

Nu ska jag försöka läsa lite innan de blå slår igen och imorgon, ja då är det sovmorgon! 

Inga kommentarer: