måndag 7 januari 2013

Att aldrig kunna somna.

Jag har uppenbara insomningsproblem. Vad jag än gör så rusar tankarna genom huvudet och ögonen roterar bakom ögonlocken. Idag gick jag och la mig med en bok vid nio, släckte lampan efter en timme då ögonen började grusade sig. Och här ligger jag. Jag gav alltså upp efter 1,5 timme. Jag lyssnar på meditationsmusik, vågplask, jag stänger av musiken, jag fokuserar på andningen, försöker inte tänka på någonting men tro inte att något hjälper. Till råga på allt börjar magen kurra. Jag vill sova! Trodde träningen skulle göra mig så utmattad att jag somnade innan huvudet hamnade på kudden, men icke.

Alla hävdar ju bestämt att mjölk, "det är inget för vuxna". Eftersom jag nu älskar mjölk och dricker minst ett glad om dagen, är jag då en ungdom? Ja, jag försöker intala mig det åtminstone. Att gå från att vara 26 till 27 känns som ett avslut. Farväl ungdomens liv, hej det vuxna livet. Tyngdkraften börjar spela in, rynkorna tar form. Tackar min kära mor för det blonda håret, annars hade jag säkerligen upptäckt ett grått hårstrå.

Anyways. John Blund, where the heck are you?!

Inga kommentarer: