torsdag 24 januari 2013

Nyårsfest

Man vet att man är blödig när man börjar grina till Hell's Kitchen. Nu var det ju finalen som jag blev berörd av, att se lyckan som utspelar sig hos vinnaren är härligt. Har inte så mycket annat att grina för i livet just nu så jag anser att det är okej att bryta ihop till ett TV-program då och då. 

På lördag är det dags för nyårsfest med jobbet, över 200 som kommer så det ska bli riktigt kul (och intressant). Vid ett svagt tillfälle lovade jag att vi kunde vara här innan, jag förstår inte varför munnen bara öppnar sig och brölar ut ord utan att jag hinner tänka över det. Jag tror nog att det kommer bli trevligt, men ska man ha chefen och kollegorna på besök måste ju lägenheten se respektabel ut.. Så det blir storstädning här i morgon kväll! Det blir en svart blåsa som ska bäras upp på festen, men jag hade önskat jag hade något annat.. Är så trött på svart, grått, brunt och återigen svart. Jag vill ha vår och sprakande färger! Att hitta en klänning i någon annan färg än svart eller mörkröd verkar vara omöjligt så jag får satsa på färgglada smycken. Någon föreslog att jag skulle ha en vit blomma i håret. Pha. Jag, med blomma på huvudet? Nej, det rimmar inte någonstans. Men jag längtar, 4-rätters middag och alkohol! Jag ska dricka rödvin så det står det härliga till och med tanke på att jag hållit mig undan det i snart 4 veckor räknar jag med en dag därpå som inte kommer gå till historien som den bästa. Den som lever får se.. 

Från Vero Moda. 
Denna, snygg uppsättning och smycken blir nog bra!

2 kommentarer:

Pammis sa...

Den är så snygg den där klänningen! Var det inte typ den, fast grön som jag tyckte du skulle ha på din brors bröllop? Strunt samma, den kommer passa dig kanon!

Fia sa...

Det tror jag inte, men det var möjligt väldigt lik? Har du tips på frippa då Pam?