måndag 21 januari 2013

Dålig humor.

Jag älskar att ribban är så låg på jobbet. Varje dag säger jag något som inte är helt genomtänkt, och det slutar alltid med skratt. Jag undrar verkligen om jag skulle passa in på ett jobb där allt är strikt och det inte finns utrymme för ostädad humor. Att svenskar som kommer till Norge är eftertraktade är ingen nyhet, och att driva med norskarna om det är heller inte något nytt. Så jag gör det, en eller två gånger i veckan. "Ska vi anställa folk? Ja, då vet vi väl vad vi ska ha? Unga, fräscha och effektiva svenskar!".. Det är inte ofta jag får mothugg vill jag lova. Med dom skrivna orden måste jag dock poängtera att det finns fantastiska norrbaggar också, utan tvivel. 

Det vi kallar norskknappen (för det kallar vi väl on/off-knappen på datorn när man håller in den i 10 sek för att datorn ska stängas av?) kallas norskarna "svenskeknappen". Att vi drev med norskarna om guleböj, drev dom med oss om också. Det kan också uppstå en del missförstånd. Bland annat håller jag mig till "krya på dig" när någon är sjuk. En av mina anställda skulle en dag säga det till mig, så jag fick höra "krama på dig!". För att undvika fler missförstånd fick jag ha en liten svenskkurs med mina överrepresenterade norskar i teamet. 

Nytt upplägg på cirkelträningen idag. Jag trodde på riktigt att jag skulle svimma. 45 sekunders intervaller med olika övningar, allt från utfall med svingande tyngder, späntshopp, dips, knäböj osv osv. Vila i 15 sekunder och sen på't igen. I en timme. Att små bollar som ser så lätta ut är så extremt tunga. Kröp nästan fram till nästa station på sista rundan.. Har en känsla av att kroppen kommer värka imorgon, en så bra det känns efteråt! Ställde mig på vågen igår. Den visade 10 kg nedgång från när jag började ordentligt med träningen. Helt sjukt, men så förbannat kul! När den visar 15 kg ner, då är jag där jag ska vara! 

1 kommentar:

maddis sa...

fan vad grym du är fia. heja! det där med resultatbilder gäller dej med :) PUSS