onsdag 9 januari 2013

Födelsedagsmassage

Födelsedagen igår gick i lugnets tecken. Jag blev överöst med kramar på jobbet, tack vare att min kära chef hade hängt upp plakat vid ingången med fula bilder på mig och GRATTIS Sofia!!!, så det var nog ingen av de 100 anställda som missade det. Efter jobbet hade jag bokat en massage, tyckte det var på tiden att skämma bort mig lite och slappna av. Leendet på läpparna försvann ganska omgående när jag insåg vad de kommande 50 minuterna skulle gå ut på. Smärta. Jag hade valt en triggerpunktsmassage, men jag hade aldrig i världen kunnat föreställa mig den smärtan som utsöndrades i kroppen i takt med att muskelknutorna långsamt krossades under ett massivt tryck. Min rygg har alltid varit ett problem, och nu i äldre ålder är det dags att ta tag i saken. Har blivit rekommenderad yoga alldeles för många gånger utan att ens testa det. Nu ska jag iväg på både yoga och pilates inom en vecka. Jag har redan bokat en ny massagetid OCH jag har fixat remiss till en fysioterapeut/naprapat. Man blir ju inte yngre och jag tänker inte bli en tant med en rygg likt ringaren i notre dame. Anyways, efter massagen kom en kompis hem till mig och vi käkade mat och chillade. Somnade relativt nöjd i går natt, jag kände mig inte en dag äldre! Det gör jag heller inte idag. Hur bra som helst!

Jag känner mig däremot mer vältränad än någonsin, även om det återstår en hel del jobb med deg-kroppen. Bicepsen växer i en hisklig fart och jag börjar bli orolig att mina armar kommer se ut som en mans när jag är färdig med PTn. Musklerna i låren, magen och ryggen är stenhårda.. Ja, under fettet då. Har flera gånger tagit mig upp på löpbandet, men får besviket ge upp eftersom benhinnorna ännu inte vill ge sig, det moler och smärtar så det är ingen idé att fortsätta. Men en vacker dag mina vänner, då ska jag springa ett maratonlopp. Om det kräver en operation, ja, då får det kräva en operation. 

Dagens tips är Morgonpasset i P3. Om ni inte redan lyssnar på det, GÖR DET! Det första jag gör efter jag vaknat är att garva rätt ut, de är helt fantastiska. En härlig blandning på hysteri, prat före tänk och ett stänk (ett litet stänk) av allvar förgyller min morgnar. Dessutom är det så härligt att lyssna på en äkta värmlänning. 

God natt!

Inga kommentarer: