tisdag 11 mars 2008

vårkänsla & håkan

så har det alltid varit. så snart våren börjar komma så lyssnar jag på håkan. ni kan då föreställa er när jag igår läste att han släppa ett nytt album den 26 mars! det är som ett paket på posten. lite håkan-låtar så blir jag hel igen. idag kanske det är runt 8 grader, och fåglarna kvittrar ikapp med mej.

hade en underlig dröm inatt. jag var gravid. och vilken panikkänsla som fanns. det var nog bara en påminnelse till mej själv - inga barn än på ett tag. hade två småttingar runt mej hela dagen igår. jag blev alldeles matt av att titta på dom när dom lekte häst, skulle göra frisyrer på mej och sjöng gällt, och skrikigt. nej tack. än så länge är barn bra i små doser. inte ett eget, tack.

29 dagar kvar till värme. 29 dagar kvar till att återigen möta paradiset. 29 dagar kvar tills jag får träffa den lille mannen igen. ah, det känns otroligt bra. måste dock få tummen ur och berätta för chefen att jag ska åka igen. är lite rädd för honom. gammal militär som han är så kan han verka vara väldigt barsk och grinig hela tiden, eller det kanske är just det han är?

nu ska jag ut mot solen och damma av mina gamla möbler. bort med skiten, in med pengar. tack tack.

1 kommentar:

glamflikka sa...

Nya låten! Måste älska!