lördag 8 mars 2008

lördag morgon

det sägs att morgonstund har guld i mun, men jag har endast trötta, kliande ögon och halsont. försöker höra mej till vad det är för väder utanför väggen, men det verkar i alla fall vara stilla. skönt.
igår hade jag faktiskt en kort, men trevlig kväll. istället för att stänga in mej i mitt lilla kyffe så drack jag vin med pappa, karin & fransmannen pierre. ibland funderar jag på om jag framstår lika korkad som min far, vi är ganska lika med lite alkohol i kroppen, spelar gärna dumma och säger löjliga saker. allt för att få sällskapet att skratta. denna fundering resulterade i att jag blev lite nervös och hällde i mej vin. wey. fransmannen är riktigt trevlig och det är fantastiskt härligt att höra en konversation på franska. (sen att karin & pierre var övertygade om att jag kunde förstår efter 6 års skolfranska var väl mindre skoj, får tacka portun lite, för så annorlunda är det inte).

känner mej ganska hatisk till att jobba på mcd. i början kan det ha varit kul, men efter att ha slitit ass däruppe i 3 veckor och se hur patetiskt likadant det är nu som för 3 år sen får mej att trött skaka på huvudet och fnissa för mej själv. människorna har inte ändrats på 3år, även om dom kanske är ett par barn rikare, en man rikare eller har ett par kronor mer i lön. det är samma tjejgnabb, svartsjuka och skitsnack. det är väl därför jag hellre snackar trams med karlarna, ja, jämför muskler och sådär. haha. ja, får inte glömma maria heller. hon är verkligen min stjärna!

mot jobbet!

Inga kommentarer: