söndag 23 mars 2008

jubileum

dagen före igår så firade jag mitt tredje singelår med vin & dans. att däremot det har jag gått tre år sen den där ödesdigra dagen (lyckans dag säger jag nu) kan jag knappt inte förstå. återigen visar det sej vad fort tiden går. fast å andra sidan har jag faktiskt flyttat runt på mej 6 gånger sen det hände, vilket jag är sanslöst glad för.

firandets kväll hade jag dock tänkt vara lugnare än vad den blev eftersom jag skulle upp och jobba vid 9 på lördagen. men så blev det inte. eftersom jag inte längre är någon suput som jag var på madeira så tål jag knappt ingenting längre. efter ett vinglas, en öl & en grogg var jag redan inne i dimman. ja, och värre blev det efter några flaskor till. spelades biljard med stefan & frisk, lina & johan och chrille. det var en riktigt gammal madeirakväll må jag säga. sen fick jag ett oväntat samtal, och kort därpå satt vi alla i en taxi mot utestället. jag fick träffa min pingla therese och ja, tårarna var inte långt borta. sen att det spelades gamla schlagerdängare från 80talet hela kvällen och alla dansanta, fulla kvinnor röjde mej undan dansgolvet hela tiden plus stämplade mej fint med den sylvassa klacken (foten är svullen och blå, tack) var väl ingen höjdare men det är sånt man får ta en kväll ute i staden picasso valde. (egentligen var det inte ens så, för picasso valde karlstad, men dom var kloka nog att tacka nej till den fula, men ack så stora skulptur som nu pryder udden av vår skärgård).

ledig dag imorgon. det tackar jag innerligt för. jag har insett att jag har blivit gammal eftersom min rygg inte längre vill jobba med mej. det kändes som nån stack en kniv i mej idag (inte för jag någonsin upplevt ett knivhugg) och det har ilat i ryggen så fort jag lyft vänstra armen. i know. det är synd om mej.

1 kommentar:

Enligt mig. sa...

Awh, vad avis jag blir. En äkta mmadeirakväll juh!! Suck...vad härligt det låter.
Puss