onsdag 5 mars 2008

ja se det snöar..

en vanlig dag på jobbet, ryggont och massa spring. stannade upp nog mycket för att höra en kollega utropa: men va fan, det snöar ju! jaja, han ska alltid lura folk till vansinne så jag dissade det och jobbade vidare. sen, när jag stämplade ut och glider ut genom dörren med min foppa-tofflor och vinterjacka (i know, schysst kombination va?) så är marken snötäckt, för att inte tala om bilen. stod och stirrade ett par minuter för att intala mej själv att det bara var en illusion, men inte. det är snö på backen, på bilen, på hustaken, ÖVERALLT.

tur att det finns något ljus i mörkret, ska till frisören på fredag. alltid lika skönt att få känna sej bortskämd. (synd bara att pengar inte växer på träd, och någon lön fick jag ju inte denna månad). sen är det ju bara tre veckor tills jag får träffa broder, och kanske terran och men lite hopp i livet karin. helgen efter det tänkte jag bege mej ner mot göteborg och spana lite. på kläder och karlar.

men nu är det nog dags att krypa ner i sängen med en bok. imorn väntar träning och jobb, som vanligt. ännu en dag med nya möjligheter att få göra en big mac, eller varför inte en chicago star. urk. borde man inte skämmas om man varje, varje dag var på mcdonalds och köpte mat. samma mat, varje dag, varje vecka, hela året? jag skulle skämmas ihjäl.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men snart du min Älskade vän så kommer vi inte se snö. nehe du,. det enda vita vi kommer se är i sånna fall en kritvit strand. och kanske vår kroppar i början, ha ha, Faan du o jag 0 Perfekt och i Panama. Det kan ju inte bli bätter, Saknar dig min andra hälft..
Och du glöm inte att borta tänderna.