tisdag 18 mars 2008

LUND

ni får dessvärre stå ut med samma textsnitt och ohyggligt stor text, eftersom jag ännu inte fått hjälp att rätta till problemen med dom försvunna knapparna.

har varit i lund ett par dagar nu, efter att ha missat bussen hit och skickat om-blickar-kunde-döda på ett par barn som inte lät mej vara ifred på tåget mellan kil-göteborg. jag kom fram, även om det var på håret. tåget skulle komma fram 18.13, så jag ställde klockan på 18 ifall jag skulle somna. vaknar av att folk reser sej och klär på sej, kikar lite lätt på stationen och ser LUND C. jisses! flyger upp ur sätet och sliter på mej kläderna, men får ändå stå och vänta för att komma ur tåget (och såklart dubbel, trippel-kolla så det verkligen stod LUND C och ingenting annat). jag var rätt. jag var äntligen framme! bror kom och hämtade mej, vi hastade på en buss och åkte hem mot hans lya. väl framme möter jag helga och en mysig lägenhet. det bjöds på mat, öl och skratt, och broder hade även bjudit in en vän, "bagarn" till kalaset. funderar än på varför han kallades det, kanske fick jag en förklaring under kvällens gång men minnet sviktar en smula. vi åkte mot stan, in på en rockpub och hängde där tills det stängde (02.00 prick). vaknade aningens sliten igår och kände att jag hade druckit ett par för många under gårdagen, men vad är inte en fylla utan en svidande, jobbig baksmälla? vi tog oss in till lund igen, vandrade omkring på gatorna och kikade på historiska ting. jag & helga var vansinnigt sugna på indisk mat, medan erik inte riktigt hade pejl på var en sån restaurang kunde tänka finnas. vi strosade omkring, pratade mat mest hela tiden och VOILÁ! "New Delhi, Indisk mat". Mums! Avnjöt en relativt delikat måltid, och därefter blev det en lugn filmkväll. Idag lyckades en snöstorm dra in över Lund, så när vi var ute och gick fick vi snällt vända hemåt eftersom snön piskade oss i ansiktet, promise, det gjorde ont. Det fick mej att drömma mej tillbaka till Panama & Madeira, men med en halvt förfrusen hand återgick tankarna till verkligheten, och till att skydda ansiktet. Så idag har det varit en slackerdag med Super Mario. Nice! Tvspel är beroendeframkallande! (Sitter i skrivande stund och kämpar i tredje världen). Imorn vankas det hemgång, med ett snabbt stopp i Gbg så jag hinner fika med brudarna där.

Har varit en underbar helg som varit värt varenda krona! Nu kan jag åka iväg till Panama med gott samvete! :)

Inga kommentarer: