måndag 16 april 2012

Tänk så fel man kan ha om vad som kommer att hända när man inte har någon karaktär alls. En teamkväll ute, som jag lovade dyrt och heligt, skulle bli en kort och lugn sådan slutade med att jag ramlade hemåt sist av alla. Men oavsett så var det värt det, jag har verkligen världens bästa team. Det är helt fantastiskt att kunna skratta så gott med sina kollegor. Dans på kryckor och roliga historier. Älskar det! 


I lördags vankades det tjälknöl här hemma. Ja, jag stod inte för maten alltså, jag bara åt den. Den samt ett par glas rödvin. Självklart spelade vi lite spel, det var Sverigespelet som fick ställa upp denna gången. Hade de andra damerna inte blivit så berusade är jag övertygad om att det var jag som gått hem med segern, men de hade bråttom ut och jag stannade hemma. Låg och halvsov på soffan när brandlarmet drog igång igen. Det händer minst en gång i veckan, vilket är ganska dumt för nu antar man direkt att det är falskt alarm. Jag blir mer och mer sugen på att flytta, inte för att själva flytten är så kul men för att få slippa allt tjafs med den här lägenheten.  


Men den som väntar på något gott. Har precis fått veta att jag har gratis boende i Afrika om jag vill dit på semester, funderar på om jag ska åka eller inte..

Inga kommentarer: