fredag 6 april 2012

Långfredagen

För ett år sedan spenderade jag påsken i Riga med goda vänner. I år spenderar jag den i Oslo, själv. Men jag tycker det är ganska skönt att få undan de sista (?!) uppsatserna i skolan så jag kan börja leva igen (läs: träna). Bror kommer strax hit och då blir det påsk-tacos och spelkväll, vilket absolut inte är fel det heller! Trots att vi bor så nära varann så ses vi en gång i kvartalet, ungefär lika ofta som jag är hemma i Värmland.

Har letat och letat efter en fin klänning att ha på deras bröllop men har gett upp. Jag har redan sett den perfekta klänningen (hur den ser ut på vet jag dock inte) och då är det svårt att gå outside the box. Hoppas så innerligt på att den fina brunfärgen jag pressade mig till i Egypten kommer sitta kvar men troligen blir det nog ett par besök i solariet, oavsett dåligt för hyn eller inte!

Läser Eat pray love för tillfället, och den rekommenderar jag verkligen! Filmen är inte hälften så bra som boken, även fast den är bra. Men Elizabeth Gilberts sätt att skriva på är fantastisk! Dessutom känner jag igen mig så mycket i boken. Nej, jag är förvisso inte skild, i 30-åren men jag försöker hitta den inre ro, som jag ännu inte funnit. Boken sätter sprätt på hjärnan och jag har bestämt att mina drömmar inte bara ska förbli drömmar. Snart 4 år i Oslo, har aldrig varit så länge på en plats sen jag för 7 år sedan lämnade Värmland. Men det kryper i mig nu..

Oavsett vill jag önska er en glad påsk! :)

Inga kommentarer: