torsdag 19 april 2012

Nedräkning

Räknar med skräckblandad förtjusning ner till onsdag. På två dagar ska jag klara av att genomföra sex prov på skolan. Jag borde självklart plugga men huvudet är inte med helt idag, efter 4 timmars sömn inatt och en stressig dag på jobbet. Men godkänt borde jag få, och får jag inte det har jag andra skolarbeten jag kan luta mig tillbaka på. Orkar inte riktigt vara wonderwoman längre, med ett heltidsjobb som kräver mycket övertid och skolan som kräver tidsfrister som lärarna inte ens kan hålla själva. Men det ska bli härligt att komma hem till pappa, och vännerna. Var alldeles för längesen jag var hemma!

Dessutom är jag spänd inför nationella provet. Nuförtiden får man skriva set på dator, det är annat än vad man fick på min tid! Hehe. Då var det blyerts, kramp i handen och suddgummi som gällde. Å andra sidan var det väl 9 år sedan jag skrev nationellt sist... Jösses.!

Inga kommentarer: