tisdag 17 april 2012

Good old times..

Fick en släng av Madeiralängtan när jag såg den här bilden.. Fina Madeira, som jag hade ett fantastiskt 1,5 år på. Träffade nya vänner och lärde mig att njuta av tillvaron. Så mycket som hände på den ön, och så mycket som hänt efteråt, tack vare äventyret i Atlanten. Har svårt att tro att någon som bott utomlands och lämnat det när det var som bäst, någonsin kan rota sig i Sverige igen. Det enkla livet, åtminstone som ungdom, de sena nätterna och glada minnena. Balkongfester, road trips och after work på FX. Poncha, espetada och Copa Cobana. Shopping sent på kvällen, atlanten som granne och hamnen. 

Det var bra tider, och jag har aldrig ångrat en sekund att jag flyttade dit. Snart är det två år sedan jag var där, det kanske får bli ett återbesök i år. Nyår kanske? Såhär hade vi det 2009/2010. Precis skitkul!




Inga kommentarer: