söndag 22 april 2012

Söndagsplugg

Tankarna vandrar, och det finns inte en chans att jag får till att plugga idag. Egentligen är det väl bara söndagsångesten som kryper sig på, ni vet, den känslan av att man är ledig från jobbet och egentligen borde göra något. Men eftersom jag måste plugga så gör jag ju ingenting, och eftersom stressen över att jag borde göra någonting ligger och skvalpar så får jag inte ro till att plugga. 


Så, istället har jag fördrivit tiden på nätet och läst om hur förändrad hjärnan blir när man sitter för mycket framför internet, sett på några avsnitt av Desperate Housewives, samt Private Practice. Gått alldeles för många vändor in på köket och öppnat kylskåpsdörren för att mötas av samma nedslående fakta, att det inte finns något mer spännande där än vad det gjorde timmen innan. Dessutom har FB fått alldeles för mycket av min tid idag. Shit så mycket skräp man läser där, och spionerar och kollar. Det är inte ens intressant. Ibland förstår jag inte ens vad jag gör på den sidan. Det bästa med att vara på långsemester är att jag alltid lämnar mobilen hemma. Ingen kan få kontakt med mig och jag blir inte lika beroende av att kolla vad alla andra gör hela tiden. Jag läser en bok istället, vilket jag aldrig har "tid" till att göra längre. 


Men oavsett, nu är det dags att ta mig i kragen och börja läsa på inför alla stundande prov. Ja, det vill säga, först ska jag ta mig en sväng ut till köket för att se om det på något underligt vis dykt upp någon färdiglagad mat eller en god fruktsallad, och sen ska jag bara kolla aftonbladet en gång till, men SEN, då ska jag läsa mig smart. Eller..?



Inga kommentarer: