måndag 19 december 2011

julklappsångest

varenda år lovar jag mig själv att köpa julklappar i tid för att slippa stressen och alla shopping-galna människor. och varje år så slutar det med att jag i sista minuten är ute och springar på stan, på jakt efter en bra julklapp, så även i år. 


VAD köper man till en pappa som inte önskar sig någonting, men ändå är ganska kräsen på vad han får?
och VAD köper man till en morfar som eller inte önskar sig någonting? 


hade tänkt köpa en ipod till min kära mor, men tror ni inte att dom är slutsålda i hela oslo? jodå! en vanlig mp3 känns lite futtigt, även om de kostar minst lika mycket som en av märket apple. 


har slappnat av i helgen och inte tänkt på skolan någonting. idag öppnade jag ekonomiböckerna för att göra klart sista inlämningsuppgiften och stressen smög sig på i vanlig ordning. hur ska jag på 30 minuter klara av att förklara två stycken 260 sidor böcker? eller snarare, hur ska jag komma ihåg allting? 27/12 8.30 är min domedag. stryker jag i denna kursen är det lika bra att slopa alltihop. men däremot, klockan 9.00 den 27/12 är jag en fri kvinna, åtminstone för ett par veckor! 



1 kommentar:

Pammis sa...

Köp en tidningsprenumeration till båda gubbarna. Det finns ju tidningar om ALLT nu för tiden! Fakturan i din brevlåda.