torsdag 1 december 2011

back in reality

som vanligt går semestern alldeles för fort.. men det är faktiskt skönt att vara hemma igen. thailand bjöd på god mat, vackra omgivningar och trevliga människor. tyvärr så förstördes idyllen av alla turister. jag förstår såklart att det är en del turister när man är ute och reser - jag själv är ju också turist när jag är ute och reser, men att gå till en bar och be om en drink och servitrisen säger: "du kan prata svenska, jag är svensk.." så dör det lite för mig. 


och herregud, thaimassage var ju något var enkel människa bör uppleva. jag la mig på massagebänken glatt ovetande vad som skulle hända. först en body scrub, inga problem. sen bad jag om en nack-, skulder- och ryggmassage. första delen av massagen var någotsånär behaglig. sen kom hon åt min knutar i ryggen och då började jag bli lite orolig. plötsligt känner jag att jag blir masserad både på baksida lår och ryggen, jag kunde inte förstå vad som hände. jodå, då stod den lilla damen på mig. efter en stund var dags att sätta sig upp, med raka ben. den lilla thailändskan sitter då bakom mig, lutar sig mot min rygg så jag får böja mig fram och så tar hon tag under min lår och trycker mig framåt. rena stretch-övningen! det slutade inte där alltså, snart började hon svänga runt med min överkropp så det svartnade framför ögonen på mig. när hon sedan sa: "finish!" så fick jag ligga kvar och ta igen mig en stund, och reflektera över vad som egentligen precis hände. dagarna efter kunde jag inte ha på mig backpacken för att det värkte så i skuldrorna. intressant, väldigt intressant upplevelse. 


nu är det återigen dags att ta en sista rush med pluggandet, om 21 dagar är det över för denna terminen och jag längtar! sen ska jag behöva ta tag i träningen igen, den har legat på is de senaste tre veckorna. kanske jag ska ge mig själv ett par nya pt-timmar i julklapp? 


snart jul och det är 10 grader ute. klimatförändringar deluxe. står hotande artiklar på aftonbladet om att mänskligheten snart kommer dö ut på grund av detta. ja, vi får väl se. 

Inga kommentarer: