torsdag 22 december 2011

dan för dan för dopparedan.

har ingen motivation till att plugga mer i år, men jag måste göra klart allt idag så jag kan ta jul sen! såg nyss mat-tina på en norsk kanal, där hon lagade mat i härjedalen och pratade .. engelska?! nästa jamie oliver? 


ensam i lägenheten idag.. hur mycket jag än trivs med att dela lägenhet med kompisar så är de här stunderna helt fab. det är inte ofta det händer. senast var i somras, när jag var ensam i hela tre veckor själv. det är då man höjer volymen på musiken och dansar runt som en galning i lägenheten. det är precis vad jag ska göra lite senare, för det är precis superkallt här inne. tänkte mysa till det med lite glögg också. svensk, hederlig glögg. det är annat än saftglöggen norskarna bjuder på. hur mycket man än vrider och vänder på det blir man mer patriot när man inte bor i sitt eget hemland. "ah, men i sverige.. där är det så hääär.." och just det ändras precis aldrig. man jämför med "hemma" och väger för- och nackdelar. och än så länge så slår inte norge sverige på julen. dan för dan för dopparedan. imorgon kväll sitter jag hemma hos pappa och myser med familjen.. som jag längtar!

Inga kommentarer: