söndag 9 augusti 2009

so proud.

nu är sju av tretton arbetsdagar på rad avklarade. jag må vara sliten, men det stör ändå inte min livsrytm. idag vankades det inflyttnings- och nytt jobb paj i lägenheten. jag åt som om det inte fanns någon morgondag, lika bra att passa på när man blir bjuden, inte sant? jag och helena tog oss en kvällspromenad och kollade in oslo i kvällsmörkret, det slutade med att man nu har fått snacka lite engelska med ett par snubbar, och jag känner mej nöjd. saknar att snacka engelska, blir alltid lika exhalterad när någon på jobbet kommer och konverserar, helt underbart.

en fråga som kommit över mej på senaste: är vi vita lika stolta över vår hudfärg som dom svarta? eller handlar det om att dom svarta upplevt såpass mycket rasism att dem måste hävda sej?

Inga kommentarer: