fredag 14 augusti 2009

hero of the day.

idag smälte mitt hjärta totalt för en kille på jobbet! han berättade att han varje månad sätter undan runtomkring sextonhundra nok till sina fadderbarn han har. han är alltså fadder till tre "barn", vilket i sej menas tre familjer i två olika länder i världen. han har fått kort på dem från det att han började med att sända in pengar tills nyligen då dom alla barnen nu börjat gå i skolan, lära sej engelska och ha skoluniformer på sej. han uttryckte det med en sådan stolthet i rösten att jag blev alldeles varm inombords. snart ska han också dit och hälsa på dem. vilken känsla! det är verkligen något man borde göra. hans resonemang lät: om jag går ut och dricker tre öl så spenderar jag trehundra kronor, varför inte istället ge det till dem som faktiskt behöver det mer, till dem som kan låta sina barn gå i skolan och få en bättre uppväxt genom dom få pengarna? det var bara så vackert sagt. han kommer alltid förbli en hjälte i mina ögon.

1 kommentar:

Amelie sa...

Henning? :)