tisdag 18 augusti 2009

bzz.

ikväll har det grubblats en hel del. har inte alls en lika bra dag som igår. och anledningen är rätt och slätt pengar. det känns inte som om jag kommer ikapp alls. norge i all ära, men inte ens detta landet kan rädda min pengasituation just nu. om ett par månader är det säkerligen bättre, men att behöva fundera på om varenda litet inköp är nödvändigt eller inte är fruktansvärt påfrestande. självklart ska man tänka positivt och leva likaså, men fan, kom igen nu. nu får det klaffa. snälla? jag har förvisso ett par dumma val i livet, och kanske varit alldeles för naiv i vissa situationer, och det får jag definitivt tillbaka nu. hade jag inte gjort som jag gjort för ett år sen hade jag varit en mycket rikare fiffla idag. men å andra sidan, man lär av sina misstag. och lär man sej inte av sitt första, så lär man sej förhoppningsvis efter det andra. ain´t gonna happen again. men idag så löste sej mitt sängproblem. och jag ska till ikea och inhandla en byrå eftersom mina hyresvärdar låter mej dra av en tusenlapp på hyran för att få ett någorlunda beboeligt rum. det är bra. för nu vadar jag omkring i mina kläder som ligger utkastat på golvet, är kanske inte så stor skillnad emot hur det skulle se ut om jag faktiskt hade en byrå, men då har jag ju åtminstone ett val.
och snälla igen, kan ni inte tipsa mej om lite musik. jag står och stampar i mina spår där jag lyssnar på lasse och reggaeton, behöver nåt nytt (eller gammalt också för den delen). brainstorma åt mej faz favor!

1 kommentar:

madeleine sa...

regina spector. amy mcdonald. razorlight. snow patrol. DD peartree hehe