torsdag 6 augusti 2009

hate to say i told you so.

jag har ju glömt att berätta att jag fått mej ett nytt jobb, numera ska jag ta emot samtal på ikeas norska kundservice. det verkar inte riktigt som om jag någonsin kommer få mej ett annat jobb än just kundservice, men jag tycker det passar mej ganska bra. att däremot lära sej alla ikeas produktnamn är en annan story. har varit utbildning hela veckan, och till helgen ska jag tillbaks till gardermoen och jobba lite till. flyttade gjorde jag i måndags också, bor numera med tre svenskar och en norrman. en något skrattretande historia till dem som alltid säger att det är så farligt att resa ensam, att allt otäckt som man kan stavas till händer i de otäcka, främmande länderna.. häromdagen blev två stycken skjutna hundra meter från där jag bor. jag tror det stavas O S L O. och jag säger återigen. skit händer överallt i världen. det handlar bara om att ha sunt förnuft och ha turen med sej att man inte hamnar mitt i ett uppgör, går ensam i mörka gränder, eller springer omkring med en rolexklocka i fattigare länder. det säger sej ju självt. tycker jag då.

1 kommentar:

mady sa...

nä håller inte med. i de fattigare länderna går ju alla omring med vapen av en anledning = att det är kriminellt. ja, bajs händer överallt, men i dom farligare länderna händer det lite oftare. tycker ändå du ska akta dej när du åker omrking, färga håret svart åtminstone ;P