tisdag 18 augusti 2009

bad one.

efter timtals av samtal och problemlösningar så brister det ibland. igår var en sån dag, jag skulle ringa till en support angående en kund, en kund som hade ett utländskt namn, och jag var noga med att ta personnumret så jag slapp säga namnet själv. samtalet löd.

"hej, det är sofia från ikea kundesenter. kan du hjälpa mej att hitta en kund med personnummer .........?"
"ja, ett ögonblick.. ok, där hade vi henne.. hång trång?"

varpå det det blev ett lång pinsam tystnad medan jag pressade fram mina frågor och samtidigt bet mej i tungan för att inte bryta ihop. inte konstig tjejen valde att stava sitt namn för mej istället för att säga det. att man aldrig kommer ifrån den humorn..

(namnet i sammanhanget stavas alltså inte så som det ser ut.)

Inga kommentarer: