fredag 3 juli 2009

busfighters.

borde jag få dåligt samvete för jag inte är ute i hettan och solar mej när jag kan? det känns inte som jag har tid för det när jag jobbar kväll oavsett om jag går upp vid tio eller tolv. har hela tiden en stressad känsla att jag inte kommer hinna i tid till jobbet, sjukt irriterande.

och vad är det med människor på bussarna förresten? häromkvällen satt jag på bussen hem och slappade, kollade ut på folk och lyssnade på musik, och så pillade jag även lite på naglarna för att få bort nagellacket. då får jag plöstligt ett pet i sidan och en kille som säger åt mej att sluta hålla på med naglarna (?) vänlig som jag är log jag bara tillbaka men blev mäkta irriterad. vad har han med mina naglar att göra? igår när jag var på väg till jobbet så var bussen (som vanligt) överfull av folk, så jag stod i gången och höll i mej, och lyssnade på musik. helt apropå ingenting får jag en smäll i ryggen, då är det en gammal kärring som klappar till mej för en annan vill komma förbi och ställa sej vid dörren tills dess av denna skulle av. wtf. DÄR hade en pet i sidan inte varit helt fel.

för att fortsätta mitt klag om bussarna så saknar jag hur det funkar i panama gentemot skandinavien. där stannar dom bussarna varsom om det är någon som vill komma med, här tittar dom på en och man kan nästan ana ett snorkigt litet "haha-du kommer inte in på denna bussen" leende hos chaufförerna. usch. tacka vet jag busskulturen in the wonderland.

Inga kommentarer: