torsdag 23 juli 2009

back in oschlo.

update! jansson är tillbaka i norge, och är slitnare än aldrig förr. att åka hem är sannerligen ingen semester, snarare en visit som kan framkalla hjärtklappningar, men å andra sidan är det underbart att hälsa på alla gamla vänner igen. och denna gången hann jag verkligen träffa på en hel del och då även inräknat nån som jag inte sett på minst tre år. alldeles, alldeles great! eftersom min kamera blev stulen (känns bättre än att säga borttappad) så kan jag inte ge er några bilder. granny fyllde 91, så det blev att fira henne, sen några blixtvisit på sjukhuset (varför kostar det så sjukt mycket när man bara är där i högst tre minuter?), grillning, våldgästning osv.

jag tror inte jag skulle kunna göra som "normala" människor, det här med att vara ledig (för mej i endast fem dagar) framkallar en ångest över att gå tillbaka till jobbet utan like, hur är det då för dem som är på semester i fyra veckor? ve & fasa. vid närmre eftertanke så kan det ju bero på huruvida man gillar sitt jobb också. när ska man komma på vad man egentligen vill jobba med?

well, nu är det natten för mej. har varit en minst lika energisk dag som de i sverige, så nu klipper det blå vansinnigt mycket.

Inga kommentarer: