måndag 2 februari 2009

decision made.

är så trött att jag ser dubbelt men jag får inte sova än, då kommer jag med 99% säkerhet vakna senare och vara pigg. jobb hela dagarna, och hjärnan går på högvarv. antingen lyssnar man på musik, slamret från maskinerna eller så pratar man med sina kollegor. oftast lyssnar jag på musik & jobbar maniskt på, men idag så tog jag för en gångs skull ur hörlurarna och pratade, men främst så lyssnade jag. och så fick jag det bästa rådet jag faktiskt fått på länge. det är enkelt, lite anvarslöst men ändå så rätt just nu.

lyssnar på chris brown nu, och tankarna förs automatiskt tillbaka till madeira. to be there now! men vad är det egentligen man suktar efter, vad är äkta? återigen får jag nog skita lite i det nu, och följa rådet jag fick.

kanske bara två veckor kvar på säsongen nu, så otroligt skönt! så snart jag får lönen på fredag (och efter jag talat med den lilla panamanen) så bokar jag biljetten. wow. efter åtta månader är det äntligen dags, är nervös & förväntansfull & glad & totalt livrädd.

rådet lyder: bestäm dej för att inte bestämma någonting än. så härmed så har jag bestämt mej för att inte ta några beslut gällande något riktigt än. så alla ni som frågar vad som kommer hända, alla som ställer på mej att jag ska landa, komma hem, börja plugga.. ni kommer inte få ett svar av mej gällande något utav detta. inte än.

2 kommentarer:

glamflikka sa...

du har det sannerligen mycket att tänka på.. absolut det bästa du kan göra bestäm dej för att inte bestämma någonting än

kram, jenny

Anonym sa...

Det låter som en bra ide det fisen! Vad är det som säger att du måste bestämma dig för något än på några år? Låt livet föra dig dit du ska,allt löser sig alltid,eller vad är det jag brukar säga?