onsdag 4 februari 2009

sleeping zombie.

då har man äntligen placerat sej i sängen igen. dock känns det väldigt konstigt eftersom jag är ensam i rummet ikväll.. tildan tog sej en väska & begav sej hemåt för ett par dagar. jag hoppas verkligen att allt kommer gå bra gumman!

idag var verkligen ingen bra dag. jag försov mej, vaknade 6.55 så fick kasta mej upp ur sängen, häva i mej en pulvershake & rusa till jobbet. där är det som vanligt svinkallt, trots raggsockor & dubbla vantar + overall. hela dagen blev helt upp&nervänd efter min överdrivet stressade uppvakning, så jag stod som i dvala i 4 timmar innan maskinerna harvade & vi fick lunch (hela 45 minuter, annars är det 25 minuter som gäller). när alla lyckliga själar lämnade jobbet halv 6 stod jag kvar & väntade på att få börja vaska. trots att vi var två stycken idag kändes det som jag var ensam! slet & kämpade och förbannade mitt liv flera gånger om när jag lyckade rikta vattenstrålen mot maskinen så det "studsade" tillbaka i mitt ansikte. ni vet när man blåser på nyfödda bebisar så tappar dom ju andan (jag gör inte det ofta, ok!) ungefär så känner jag mej när jag får iskallt vatten i hela ansiktet som sen rinner ner, innanför overallen & gärna letar det sej in under kläderna.

jag är iallafall helt slut i rygg & nacke nu, så det blir dags för några timmars vila innan man ska upp på jobb igen.. det ser dock ut som man ska inviga "nya" galeasen i helgen, vore skönt att få dricka ett par glas vin, det är jag värd efter 4 veckors rehab & massa slit.

Inga kommentarer: