torsdag 5 februari 2009

go back to france!

fransmän är inte så gemytliga och trevliga som det sägs. och dom snackar faktiskt mer engelska än vad man kunde tro. jag bor ju nu tillsammans med två fransmän, den ena är guld värd medans den andra är en blandning av pest & kolera. på denna korta tid jag befunnit mej i målöy under 2009 har han bråkat med alla i huset (alltså 7 stycken). han försöker bossa runt här & berätta för oss hur vi ska vara & endast respektera honom men det finns inte en tillstymmelse till respekt tillbaka. han måste ha ett allvarligt fel, på riktigt. han exploderar för minsta lilla, skriker & fäktar med armarna & är allmänt energiutsugande och på detta går han omkring med en kniv i fickan på jobbet, jag kan inte vara annat än lite nervös när han får sina utbrott. senast igår hade han berättat för per att vi svenska tjejer är så vidriga. vi gör oss inte iordning, bryr oss inte om vårt utseende, är feta & fula. eftersom jag inte orkar lägga någon mer energi på denna 26-åriga (men mentalt 13-åriga) fransman så skiter jag lite i vilket, men det finns andra som tar åt sej och jag förstår inte för allt i världen hur man kan uttrycka sej på detta sättet.

till vårt försvar vill jag dock säga att det finns ingen anledning till att göra sej "fin" när man går till en fiskefabrik. varför i hela världen skulle jag sminka mej på morgonen när jag sedan ska vaska på kvällen, och med andra ord få allt smink bortsköljt? och sedan är det väl upp till var och en huruvida man vill se ut en dag på jobbet eller inte. det bästa är dock att chefen har även reagerat hur han beter sej gentemot andra på jobbet, så händer en incident till så åker han ut med huvudet före.

åk tillbaka till frankrike och umgås med din underbara, vackra & iordninggjorda flickvän och låt oss normala, friska människor få agera & tycka precis som vi vill, ok?

Inga kommentarer: