måndag 9 februari 2009

kampen har börjat.

tänkte återgå till min naturligt vackra hårfärg igen och påbörjade med ett slingpaket hos lina. det gick bra. igår tänkte jag slinga det ytterligare, det gick inte lika bra. slingorna syns inte, alltså är jag helt gul i huvudet á la ryskgul med inslag av orange, rött & lite ljusbrunt. det här känns inte bra. google är min vän, och jag hittade lite smaskig information om att askblond/pärlblond dämpar det gula. sagt och gjort, jag begav mej mot affärerna.. som endast hade mörka eller polyblonde. no thanks. så nu sitter jag här igen, med lika missfärgat hår som 20 minuter tidigare och med en gnagande oro i magen. får skippa mat imorn på lunchen för att rusa till frisören här och leta efter silvershampo eller silverinpackning. detta är inte cool.

note to self: färga aldrig, aldrig, aldrig håret mörkt igen. det blir en kostsam & lidelsefull resa tillbaka till mitt naturella blonda, vackra hår. doh!

note to everyone else: tjejen på bilden har ingenting med denna sorgliga historia att göra.


Inga kommentarer: