fredag 30 januari 2009

alla fiskar utom jaaag

welcome to my world. där allt handlar om fisk hela tiden.. lyssnade på linda bengtsings alla flickor utom jag, och sjöng ut men ack så fel det blev. jag tänker fisk, jag luktar fisk och jag äter fisk. ofattbart att man kan tjäna så mycket cash på sånt som fisk. bra för oss dock. undrar hur mycket fisk det egentligen finns? det tar ju aldrig slut.. phew.

det värsta och bästa med jobbet är att man verkligen har tid att tänka igenom saker, oftast ett par gånger för mycket. men hur mycket jag än tänker och försöker inse vad jag vill göra med livet så kommer jag aldrig fram till det. hur svårt är det egentligen? jag börjar ju faktiskt bli lite gammal nu, 23 år. men å andra sidan så behöver man ju inte leva efter vad alla andra gör. jag vill inte, just nu, plugga men jag vet då att jag aldrig kommer kunna få ett riktigt bra betalt jobb. men vad vill man jobba med? är nog fortfarande ganska inne på turism, service & även skrivandet. men så mycket som jag tappat de senaste åren gällande min förmåga att få ner ord på papper (word-dokument, blogg) så vet jag inte om jag skulle räcka till. det kanske är det som är det stora problemet, jag tror inte att jag är tillräcklig. när fan ska man bli tillfreds med sej själv måntro? iofs gillar jag ju att slacka runt, och om det finns en chans till ett jobb i panama, då tar jag det utan att blinka!

pratade med den lilla mannen förut (efter en veckas tystnad, det är min vardag det) och till kanske mångas förtret så känner jag att det är där, med han, jag vill vara. visst måste man kunna börja om på nåt? nytt kapitel, lite resumé kvar bara.. men om stryker det där dåliga och endast tar fram det bra så kan det bli en sjuhelvetes jäkla bra bok utav det hela. kanske.

well, nog för idag. imorn är det jobb & vaskning som gäller och detsamma gäller på söndag. klirr i kassan, katjing!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skoj gumman =) jag tycker att du gör rätt..puss

Anonym sa...

Gammal???? Är det inte dags att lägga ner det där nu Fiffla... Hur du än vänder på det så är jag fortfarande äldre... Å JAG e INTE gammal ;-)