fredag 9 januari 2009

madisland

efter åtta oslagbara dagar på madeira är man återigen tillbaka i sverige, och även ett år äldre. dagarna kan inte beskrivas med ord hur underbara dom var, men att komma tillbaka till ön var verkligen ett kärt återseende. jag bölade som ett litet barn när jag klev av planet och var ganska sentimental hela första kvällen. utsikten, lukten, klimatet och lättnaden att vara tillbaka på ön där man egentligen inte behöver bry sej så mycket var överväldigande. mycket fest blev det, nyår var kanske en av de värsta (bästa?) kvällarna. det var tacobuffé hos stefan med massa folk, otroliga fyrverkerier som vi såg från balkongen, sen ner till kool och svajjade omkring för att sen gå till chameleon. somnade nog 10 på morgonen, men är det nyår så är det!

det åts espetada, prego, madeirapizza, pepparstek, casa italia bakfyllepizza & annat smått och gott. det drack mycket vodka/redbull, poncha (by meter), vin, sprit, öl & cola. oftast var detta i goda vänners lag!

var underbart att träffa svempis, madde, stefan, gomorron, kim & linn igen! dessutom var ju maria nere på ön och det gjorde ju saken bara ännu bättre! speciellt glatt överraskade blev vi (åtminstone jag) när linnsan tog sej ur sitt toffelträsk & hängde med oss så mycket, wiwi!

ja, sen kan och kommer det ju snackas otroligt mycket om vad som hänt och många har säkert åsikter om detta (såvitt jag vet så har alla åsikter om allt på madeira, hehe) men get over it. jag hade det hur bra som helst och jag ångrar mej inte en sekund att jag åkte till madeira över nyår.

hur ska jag nånsin kunna fira nyår nån annanstans än på madeira?

Inga kommentarer: