söndag 18 januari 2009

shall not complain

jag vet, jag borde vara nöjd & jobba på. nog för jag jobbar på, men satan så sliten jag är! det har varit långa dagar hela helgen, och igår blev jag upplärd på vaskningen i filésalen. ordinära jobbet stämplade jag ut ifrån runt halv 9. vaskningen körde vi igång med vid 9, och höll på till 1. detta innebär alltså att jag jobbade oavbrutet från 7.30 - 01.00. Nog för det är skönt att jobba, men inte trodde jag det skulle vara så här jobbigt! Det värsta är (tro det eller ej) faktiskt inte fiskelukten, utan det är värken i fötterna. Det går bra första timmen, sen pulserar det i dom resten av dagen. Golven är stenhårda. Riktigt förjävliga. Men det är bara bita ihop, väga på en foten för att avlasta den andra osv. Bra helg som sagt, mycket pengar. Mer att spendera på en solresa! Jippie!

Inhandlade lite godis på vägen hem, blev inte så mycket men det kostade mej 57 kronor. Så nu ska jag äta för fulla muggar & kura ner mej till vänner eller satc.

Hur jag känner mej idag? Som en sladdrig & sliten fiskfilé. Man blir som man umgås heter det väl.

Inga kommentarer: