tisdag 20 januari 2009

hål i huvudet

det är ett under att jag överlevt dessa hektiska dagarna. nu har vi åtminstone en (eller flera?) dagar ledigt, och det ska bli lite skönt att få sova längre än till 6 på morgnarna. är otroligt sliten, men det är fanimej skönt att ha ett fysiskt arbete, trots all värk & blåmärken.

dom som känner mej vet att det inte är ovanligt att jag snubblar på saker som inte finns, går in i lister & annat som står i vägen för mej osv. igår när jag vaskade så trodde jag uppenbarligen att jag var lika liten & smidig som jag alltid tror om mej själv.. stod och höll i högtrycksslangen (som nästan blåser mej baklänges varje gång jag sätter igång den) och skulle upp på en "ramp" för att kunna spola bort fiskrester lite högre upp på maskinen. jag har på mej knallorangt regnställ, luvan upp och åtdragen plus att jag har keps på mej. tar sats och kliver upp, och sular i huvudet utav bara h-vete. kände blodsmak i munnen, en sån smärta så jag knappt kunde hålla mej på fötter & var alldeles vimmelkantig. stod och petade mej i huvudet hur länge som helst, för jag var helt övertygad om att det forsade blod nerför ansiktet på mej (det var bara vatten dock). när jag kom hem såg jag dock tydligt ett jack i huvudet och intorkat blod. självklart så har folk slagit mej i huvudet idag när jag jobbat, och jag har varit som ett litet barn.. surat & velat tjuta bara för det gjort så ont.. haha.

dom andra småskadorna på min kropp behöver vi inte gå in på, men det finns en hel del. jag är verkligen den som lyckas skada mej på ingenting.

fick mani häromdagen. brukar ju få det när jag inte har nånting att göra. eller ja, jag jobbade ju såklart men stod och kollade på ett band där massor med fisk rullade förbi. fick syn på ett ensamt litet öga som susade förbi & kastade mej efter det för att kolla in hur det såg ut. jag har alltid haft nåt för att klämma på saker. att klämma finnar på folk är nåt som jag inte kan hålla mej ifrån (i know, big time ew) men så är det iaf. så jag stod och studerade detta fisköga & funderade på om människaögat är likadant.. sen kände jag att jag var tvungen att se om det gick att klämma sönder detta öga. det gick, och fy vilken vidrig känsla. rekommendation: squeeza aldrig ett fisköga. det är ingen vacker syn eller känsla.

Inga kommentarer: