torsdag 18 september 2008

why would god come to la

kvar i målöy, dagarna går sakta men säkert framåt & vi har faktiskt jobbat på seafood idag. visserligen var det bara ett par timmar, men skönt att komma in i miljön iallafall. gick omkring i blåa snygga overaller, vita stövlar, rosa handskar & en härligt blå keps - inte mej emot, det framhäver ju mina ögon. haha :D

vi har även bestigit ett berg här, såg hur enkelt som helst ut nerifrån men ack så fel man kunde ha. taggbuskar, hål & en sluttning som man inte kunde se eller ana med blotta ögat. vi överlevde iaf, även om jag faktiskt tappade hoppet ett par gånger. kameran var med, men någon hade den i sin ficka och uppenbarligen tycker kameran bättre om att ligga under en sten på berget för den följde inte med hem.

annars, ja. annars så lyssnar jag på justin hopkin - dyngbra. och idag har jag insett hur gott det är med makrill. och även hur stora dessa fiskar är. hörrni, nu är jag officiellt fisk-fia. mina smeknamn blir mer & mer beska må jag säga.

ska ner till politin imorn & kolla upp lite med visum för min karl också. om jag nu inte kommer kunna åka till panamalandet innan februari så måste jag faktiskt få hit honom. kosta vad det kosta vill! så jävla drygt att när man väl hittar en människa som jag faktiskt verkligen ser en framtid med så ska hela atlanten finnas mellan oss. och så ska han ha barn så han inte kan flytta därifrån. llivet ska inte vara lätt, men jag har kommit på andra tankar nu när man umgåtts med en 47-årig dreadsgubbe som har en sån skön inställning till livet.

dags att psyka matilda i hennes eviga läsande. överväger ett hopp med raka ben, förmodligen dunkar jag nog i huvudet i snetaket i rummet (som jag redan lyckats med ett antal gånger).

godnatt.

Inga kommentarer: