söndag 21 september 2008

kaffe-söndag

en helt vanlig söndag, i regnets tecken, uäh! har druckit latte & snackat skit med herrskapet på ett fik i några timmar, annars händer det inte speciellt mycket.. längtar till madeira idag, och det är ett obeskrivligt sug vill jag lova. gomorron ringde & detta påminde mej om ön, galenskaperna & sammanhållningen. nog för vi strejkbrytare här i målöy har (och kanske måste ha) en sammanhållning, men madeira i mitt hjärta.

vi har jobbat extra på en av de andra fiskefabrikerna här uppe eftersom de anställda strejkar mot arbetstiderna & lönen, så numera är vi svenskar här uppe stämplade som strejkbrytare.. på gott & ont. främst ont tror jag? var på seafood och jobbade hela dagen igår & damn, idag har jag träningsvärk i både armar & rygg. men som alla verkar tro så handlar detta jobbet inte om att rensa fisk utan att packa fisk, så det är jävligt soft.

tror inte det kommer bli några problem att stanna här säsongen ut, förstår inte dom som klagat & gnällt så mycket över fiskejobb? förstår verkligen inte dom som drar efter en-två dagars arbete. nog för att jobbet är enformigt & kanske inte det roligaste jobbet så är det enkla pengar. och man träffar mycket kul folk, och man lär sej även hur fiskar funkar. typ. dessvärre kan jag inte sluta tycka synd om dessa ton fisk som flödar förbi på banden hela dagarna. deras död måste ju vara som omvänt för oss, drunkna. jag vill aldrig bli en fisk.

förresten, vill ni kika på fler bilder från oss så kika in på matildas blogg, uppkopplingen här driver mej till vansinne och mitt tålamod klarar inte av såna prövningar. och eftersom ingen uppenbarligen vill eller kan hjälpa mej med en ny layout får jag väl ta en av dessa standardmallar igen. thanks guys.

1 kommentar:

Enligt mig. sa...

Lägger in den här med,

http://www.pyzam.com/bloggertemplates

Bakgrunder till bloggen :-) Kram